S-a decis transformarea terenului de sport.

Revoluție sau Tortură Modernă? Suceava și „Sălile de Detenție” Sportive

Într-o epocă în care educația ar trebui să fie despre încurajarea gândirii critice și a empatiei, un liceu din Suceava decide să reinventeze roata pedepsei. Sub masca unei inițiative „inedite”, conducerea Liceului cu Program Sportiv din Suceava a pus ochii pe terenul de sport nu pentru a promova sportul, ci pentru a pedepsi. Elevii „problemă”, cum sunt etichetați, vor fi trimiși să „consume” energia într-un mod ce pare desprins dintr-un roman distopic.

Detenție sau Dresaj?

Directorul instituției, Ciprian Anton, și profesorul Ițco Andrei, par să fi găsit soluția magică pentru comportamentul necorespunzător: exercițiile fizice forțate. Nu este vorba aici despre promovarea unui stil de viață sănătos, ci despre utilizarea sportului ca formă de pedeapsă. Elevii vor fi inițial spectatori în tribună, pentru ca apoi să fie supuși unui regim tot mai intens de exerciții fizice, în funcție de „abaterile” lor. Flotări, genuflexiuni – sună mai mult a antrenament militar decât a intervenție educativă.

Un Aer „Bun” pentru Corp?

Conducerea liceului susține că această metodă ajută la gestionarea emoțiilor și previne izolarea copiilor. Psihologii consultați par să fie de acord, dar unde este linia dintre gestionarea emoțiilor și exploatarea fizică? Aerul proaspăt poate fi benefic, dar când este însoțit de o stigmatizare a celor considerați „problematici”, beneficiile se pot transforma rapid în repercusiuni psihologice de durată.

Între Scop Educativ și Abuz

Este aceasta o abordare revoluționară sau un pas înapoi în evoluția metodelor educative? În timp ce unii ar putea aplauda inițiativa pentru „originalitate”, nu putem ignora că aceasta flirtează periculos de mult cu abuzul sub masca disciplinării. Sportul, o activitate menită să aducă bucurie și sănătate, este transformat într-un instrument de intimidare și control.

În concluzie, în timp ce conducerea Liceului cu Program Sportiv din Suceava poate considera că a descoperit o metodă eficientă de a „corecta” comportamentele nedorite, nu putem să nu ne întrebăm la ce cost vine această „eficiență”. Educația ar trebui să inspire, să motiveze și să ridice spiritul, nu să îl îngenuncheze.

Sursa