Reguli de Ocolit sau de Urmărit? Ironia Codului Rutier 2024
Ah, Codul Rutier, acea colecție de norme care pare să fie mai mult un ghid pentru cum să-ți golești portofelul decât un manual de siguranță rutieră. Conform ultimelor actualizări, oprirea și staționarea vehiculelor sunt decorate cu un întreg arsenal de restricții. Să nu oprești pe treceri de pietoni, în intersecții sau pe poduri pare logic, dar când vine vorba de amenzile usturătoare pentru aceste „abateri”, parcă simți cum statul îți intră în buzunare fără prea multe mănuși.
Amendă sau Loterie? Cât te costă o oprire neregulamentară
Și pentru că statul român nu pierde nicio ocazie să-și arate dragostea față de cetățenii săi, amenzile pentru oprirea neregulamentară sunt un adevărat festin financiar. Cu sume între 660 și 825 lei, parcă te simți ca la un joc de ruletă rusească – niciodată nu știi când o să te lovească. Iar pentru staționarea neregulamentară, pregătește-te să scoți din buzunar între 330 și 495 lei. Practic, un mic prânz pentru familia de funcționari care se ocupă de colectarea acestor „donații” involuntare.
Mașina în Pană: Scutire de la Amendă sau Doar Teorie?
Interesant este că, dacă ai ghinionul să rămâi cu mașina în pană, Codul Rutier 2024 te scutește de la amenda pentru oprire neregulamentară. O rază de speranță? Nu prea. Deși nu vei fi amendat pentru oprirea în sine, te vei confrunta cu o serie de obligații care, dacă nu sunt respectate, pot deschide poarta către alte sancțiuni. Trebuie să scoți mașina cât mai mult în afara părții carosabile, să pui în funcțiune luminile de avarie, să instalezi triunghiul de presemnalizare la distanțe biblice de vehicul și, bineînțeles, să nu lași portierele deschise. Toate acestea în timp ce te rogi să nu te trezești cu o amendă pentru vreo portieră uitată deschisă sau un triunghi insuficient de vizibil.
Concluzii: Protecție sau Profit?
În final, Codul Rutier 2024 pare să fie mai mult un instrument de profit pentru stat decât unul de protecție pentru cetățeni. Cu reguli care pot părea mai mult capcane financiare decât măsuri de siguranță, și cu amenzile sale astronomice, te întrebi dacă scopul real este siguranța rutieră sau umplerea vistieriei statului. Oricum ar fi, ca șoferi, suntem obligați să navigăm prin acest labirint legislativ, sperând că nu vom fi următorii pe lista de „contribuabili” involuntari.
Sursa: Realitatea.net