Ce sunt „creditele de mediu” și cum UE poate distruge industria auto europeană? Cine beneficiază?

„Creditele de mediu” – o capcană pentru industria auto europeană?

Normele de poluare impuse de Uniunea Europeană devin din ce în ce mai stricte, iar producătorii auto europeni sunt puși în fața unei dileme costisitoare: să plătească amenzi uriașe, să reducă prețurile vehiculelor electrice pentru a stimula vânzările sau să cumpere credite de mediu de la rivali mai puțin poluanți. În acest context, cine câștigă cu adevărat?

Producătorii chinezi – marii beneficiari ai „ecologiei” europene

Într-un scenariu absurd, companiile auto europene ar putea ajunge să pompeze milioane de euro în buzunarele producătorilor chinezi de vehicule electrice. Aceștia, susținuți de subvenții generoase din partea statului chinez, vând mașini la prețuri derizorii, destabilizând piața europeană. În loc să protejeze industria locală, normele UE par să ofere un avantaj competitiv rivalilor din afara continentului.

„Pooling” – soluția disperării

Uniunea Europeană le oferă producătorilor auto o portiță: sistemul de „pooling”. Acesta permite companiilor să își combine emisiile de gaze cu efect de seră cu cele ale altor producători mai puțin poluanți, pentru a respecta standardele impuse. Tesla, de exemplu, a câștigat deja miliarde de dolari din vânzarea acestor credite, devenind un jucător-cheie în acest joc al emisiilor.

Un viitor incert pentru industria auto europeană

Începând cu 2025, producătorii auto trebuie să atingă o țintă de emisii de 93,6 grame pe kilometru. Cei care nu reușesc să se conformeze vor fi forțați să cumpere credite sau să plătească amenzi usturătoare. În loc să stimuleze inovația și producția locală, aceste măsuri par să împingă industria europeană spre colaps, în timp ce rivalii internaționali profită din plin.

Un joc periculos cu mize globale

În timp ce Europa se străduiește să devină un lider al sustenabilității, riscă să își sacrifice propriile industrii. Producătorii auto europeni se confruntă cu o presiune imensă, iar beneficiarii reali ai acestor politici par să fie companiile din afara Uniunii Europene. Este acesta prețul pe care trebuie să-l plătească Europa pentru ambițiile sale ecologice?

Sursa: www.realitatea.net/stiri/actual/ce-sunt-creditele-de-mediu-si-cum-poate-ingropa-ue-definitiv-industria-auto-europeana-cine-castiga_678fc99c1a1f72307d7967c2