Profesorii pot scadea nota la purtare doar in: Modificare majora in educatie din 2025.

Regulamentul de Purtare: Un Labirint Birocratic în Educație

Într-o lume ideală, educația ar trebui să fie un sanctuar al cunoașterii și dezvoltării personale, nu un teren minat de reguli punitiviste care mai degrabă amintesc de un regim dictatorial decât de un mediu propice pentru învățare. Recent, Ministerul Educației a decis să adauge un nou strat de complexitate în evaluarea comportamentală a elevilor, prin introducerea unui sistem de notare la purtare care pare desprins dintr-un roman kafkian.

Un Circ de Regulamente și Sancțiuni

Conform noilor reglementări, profesorii, diriginții și învățătorii sunt acum înarmați cu un arsenal de proceduri care mai de care mai elaborate pentru a evalua purtarea elevilor. Nu mai puțin de cinci legi, cinci ordine de ministru și o hotărâre de guvern sunt implicate în acest proces. Este de-a dreptul stupefiant cum o simplă notă la purtare poate depinde de atâtea documente, transformând ceea ce ar trebui să fie o simplă observație într-un proces birocratic exhaustiv.

Disciplina sau Represiune?

Școlile nu se sfiesc să impună reguli stricte care afectează direct nota de purtare a elevilor. Interdicții precum tatuajele și piercingurile vizibile, blugii cu imprimeuri sau machiajul strident sunt doar câteva exemple. Mai mult, fumatul în perimetrul școlii poate atrage sancțiuni severe. Aceste reguli, deși pot părea menite să păstreze un anumit standard de decorum, adesea trec linia subțire dintre menținerea disciplinei și autoritarism.

Victimele Colaterale ale Regulamentelor

În acest teatru al absurdului, elevii sunt cei care suferă cel mai mult. Fie că este vorba de o mustrare scrisă pentru încălcări minore sau de sancțiuni drastice pentru absențe nemotivate, impactul asupra stimei de sine și a motivației elevilor este palpabil. În loc să fie încurajați să învețe din greșeli, ei sunt adesea stigmatizați și marginalizați, ceea ce poate avea efecte de lungă durată asupra parcursului lor educațional și personal.

Concluzii

Este evident că sistemul actual de evaluare a comportamentului în școli necesită o reconsiderare serioasă. Educația nu ar trebui să fie despre conformism forțat sau despre pedepsirea neîncetată a abaterilor minore, ci despre îndrumarea și sprijinirea elevilor în drumul lor către maturitate și responsabilitate. Regulamentele ar trebui să servească intereselor educaționale, nu să se transforme într-un instrument de suprimare a individualității și creativității.

Sursa: Realitatea.net