Regulile de Circulație: O Farsă Regulamentară?
Într-o încercare de a părea că își face treaba, Guvernul a introdus recent o nouă „inovație” în regulamentul de circulație – marcajele rutiere sub formă de săgeți pentru a indica „distanța de siguranță”. Aceste săgeți, desenate cu o precizie de invidiat pe asfalt, sunt menite să ghideze șoferii în păstrarea unei distanțe adecvate față de vehiculul din față. Dar, oh, surpriză! Respectarea acestor marcaje nu este obligatorie, ci doar o simplă recomandare. Așadar, ce rost are să cheltuim fonduri pentru vopsea și muncă, când totul se rezumă la o sugestie nevinovată?
Legea: O Glumă Proastă?
Conform Art. 157 (2) din OUG 195/2002, șoferii sunt obligați să păstreze o distanță de siguranță față de vehiculul din față, adecvată vitezei de deplasare, pentru a evita accidentele în caz de frânare bruscă. Totuși, legea nu specifică o distanță minimă concretă, lăsând astfel loc de interpretări largi și, implicit, de haos în trafic. Poți să te afli la jumătate de metru sau la 30 de metri distanță – aparent, ambele sunt acceptabile. Cât de „sigur” este acest lucru pentru șoferi și pasageri?
Depășirea: Un Act de Curaj?
Și nu se oprește aici. Art. 150 (c) din legea circulației stabilește că în timpul depășirii, șoferul trebuie să mențină o distanță laterală suficientă față de vehiculul depășit. Dar ce înseamnă „suficient”? Dacă treci la doar 2 centimetri de oglinda mașinii depășite, se consideră că ai lăsat suficient spațiu. Acest „suficient” poate fi diferența dintre un drum sigur și un accident nefericit.
Protecția Bicicliștilor: O Excepție în Haos
Există totuși o excepție în acest haos regulamentar: distanța față de bicicliști. Dacă viteză ta este sub 50 km/h, trebuie să treci axul drumului cu roțile din stânga atunci când depășești un biciclist. Dacă depășești această viteză, jumătate din mașină trebuie să fie peste axul drumului. Măcar aici, legiuitorii au fost destul de clari în intențiile lor de a proteja viața celor pe două roți.
Sursa: Realitatea.net