Admiterea la liceu 2024: Repartizarea computerizata pentru absolventii clasei a VIII-a.

Dezastrul Educațional: Evaluarea Națională și Admiterea la Liceu 2024

Într-o perioadă în care educația ar trebui să fie o prioritate, sistemul nostru pare să se prăbușească sub greutatea propriilor ineficiențe. Între 11 și 22 iulie 2024, elevii și părinții lor, cu speranțe mari și vise la fel de mari, au completat fișele de înscriere pentru liceu, marcând opțiunile preferate, într-un proces care promitea o repartizare echitabilă bazată pe merit. Dar, cum stau lucrurile cu adevărat?

Pe 24 iulie, repartizarea computerizată a fost efectuată, iar rezultatele au fost afișate pe platforma admitere.edu.ro și în unitățile de învățământ gimnazial. Elevii au avut la dispoziție doar câteva zile, până pe 30 iulie, pentru a depune dosarele de înscriere la liceele unde au fost repartizați. Această cursă contra cronometru nu face decât să adauge stres suplimentar asupra elevilor și părinților lor.

Și parcă pentru a adăuga insultă la rănire, rezultatele Evaluării Naționale din acest an au fost un dezastru total. A fost înregistrat cel mai mic număr de medii de 10 din istoria examenului, iar numărul elevilor care au obținut note peste 5 a scăzut dramatic față de anii anteriori. Ce spune asta despre starea învățământului nostru? Cum de a ajuns performanța academică să scadă într-un mod atât de alarmant?

În timp ce unitățile de învățământ liceal raportează locurile rămase libere după această etapă de admitere, Comisia de admitere județeană/a municipiului București se pregătește să soluționeze situațiile speciale apărute. Dar, întrebarea rămâne: cât de „speciale” sunt aceste situații, și cât de transparent și echitabil este tratat fiecare caz?

A doua etapă de admitere începe pe 2 august 2024, oferind o nouă oportunitate pentru cei care nu și-au găsit încă un loc. Dar, în acest teatru al absurdului educațional, câți vor rămâne pe dinafară, victime ale unui sistem care pare să îi eșueze chiar și pe cei mai bine pregătiți dintre ei?

Este timpul să ne întrebăm serios despre direcția în care se îndreaptă educația în România și să cerem răspunsuri și soluții, nu doar statistici și proceduri computerizate care par să ascundă mai mult decât să reveleze. Elevii noștri merită mai mult decât un sistem care îi tratează ca pe niște cifre într-un algoritm.

Sursa