La aproximativ 50.000 de kilometri și poți verifica nivelul de uzură folosind un mic indicato de uzură situat pe anvelope.

Teatrul Absurdului: Anvelopele de Vară și Jantele, O Poveste Fără Sfârșit

Ah, anvelopele de vară! Acele rotunde și elastice accesorii ale mașinilor, care, deși esențiale, sunt adesea subiectul unor dezbateri aprinse și confuzii. Se pare că, în ciuda tehnologiei avansate, încă ne luptăm cu conceptul de uzură și cu momentul oportun pentru înlocuirea lor. Dar haideți să vorbim deschis: când ar trebui să schimbăm aceste anvelope? La 20.000, 50.000, 100.000 de kilometri? Sau când ne simțim inspirați?

Legalitate vs. Recomandări: Când Anvelopele de Vară Devin Periculoase

Legal, poți folosi anvelopele de vară și când afară e frig, dar să nu uităm că recomandările sunt ca acestea să fie folosite doar în sezonul cald. De ce? Pentru că aderența lor scade mai ceva ca moralitatea în politica modernă când temperaturile scad. Și nu, nu este doar o sugestie amabilă, este o necesitate pentru siguranța ta și a celorlalți participanți la trafic.

Indicatorul de Uzură: O Simplă Vizualizare sau Un Mister?

Verificarea nivelului de uzură a anvelopelor pare simplă, nu? Doar te uiți la banda de rulare și la acele mici linii de ghidaj. Dacă banda de rulare a ajuns la nivelul acestor linii, e timpul să spui adio anvelopei. Dar, așteaptă, nu este întotdeauna atât de simplu. Uneori, anvelopele pot părea în regulă, dar sunt la fel de uzate ca și promisiunile unui politician în campanie electorală.

Când Anvelopele Speciale Devin Un Lux

Vorbim despre anvelopele premium, acele bijuterii ale industriei auto, care se „lipește” de asfalt mai bine decât un scandal de un politician. Dar, oh, surpriză! Acestea se măcina rapid, uneori chiar după câteva sute de kilometri de utilizare intensă. Așadar, dacă nu ești pilot de Formula 1, poate ar trebui să te gândești de două ori înainte de a investi în astfel de luxuri.

Și Jantele? Să Le Schimbăm sau Nu?

Și aici intrăm într-o altă zonă gri. Teoretic, nu trebuie să înlocuiești jantele atunci când schimbi anvelopele, decât dacă acestea sunt avariate. Dar, practic, mulți șoferi preferă să aibă un set de jante pentru anvelopele de vară și unul pentru cele de iarnă. Este oare acesta un lux sau o necesitate? Depinde de cât de mult îți place să cheltuiești și de cât de des vrei să vizitezi atelierul auto.

Sursa: Realitatea.net