Ciolacu a călătorit cu primul tren electric din Romania.

Teatru Politic pe Șine: Premierul și Ministrul Transporturilor în Primul Tren Electric

Într-o dimineață aparent istorică pentru România, primul tren electric Alstom Coradia Stream a părăsit Gara de Nord din București, promițând o călătorie spre un viitor mai verde. Cu toate acestea, prezența premierului Marcel Ciolacu și a ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, nu a fost doar o simplă participare ceremonială, ci un spectacol politic bine orchestrat. Cei doi oficiali, urcând în tren în stații diferite, au fost întâmpinați la Brașov de un cor de întrebări incomode despre întârzierile cronice în dezvoltarea infrastructurii feroviare. Răspunsurile evazive ale premierului Ciolacu au subliniat o realitate amară: schimbările politice frecvente și lipsa de continuitate sunt actorii principali în acest teatru al absurdului administrativ.

Costuri și Accesibilitate: O Farsă Bine Regizată?

Introducerea acestui tren electric vine la pachet cu promisiuni de accesibilitate și tarife „prietenoase”. Cu prețuri de 63,00 lei pentru clasa a II-a și 91,00 lei pentru clasa I, autoritățile par să ne vândă iluzia că transportul feroviar este acum o opțiune viabilă pentru „toți cetățenii”. Totuși, aceste cifre sunt doar vârful icebergului într-un ocean de întrebări nerezolvate despre eficiența reală a investițiilor în modernizarea feroviară. Trenul, deși rapid și confortabil, este doar un decor într-o piesă unde accesibilitatea rămâne un vis îndepărtat pentru mulți români.

Viitorul Transportului Feroviar: O Utopie Electrizantă?

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a lăudat achiziția acestor trenuri electrice ca pe un succes răsunător. România se pregătește să primească 37 de rame electrice inter-regionale de lung parcurs, parte a unui plan grandios de electrificare a rețelei feroviare până în 2028. Dar cât de realist este acest plan? Având în vedere ritmul actual de dezvoltare și implementare, aceste promisiuni par mai degrabă parte a unei fantezii politice, decât piloni ai unei strategii concrete. Electrificarea rețelei feroviare, deși sună impresionant pe hârtie, riscă să devină un alt capitol în saga lungă a proiectelor mărețe, dar nerealizate, care au populat peisajul politic românesc.

Sursa: Antena 3