Teatru Absurd în Educație: „Sala de Detenție”
Ah, ce frumos sună! „Sala de detenție” – parcă am revenit în epoca victoriană, unde disciplina era impusă cu rigurozitate, iar elevii erau văzuți mai degrabă ca niște soldați în formare decât ca niște minți curioase. Ministerul Educației din România, într-un efort de a resuscita metodele de disciplinare arhaice, propune introducerea unei noi măsuri în școli: detenția pentru elevii indisciplinați. Bravo, domnilor, ce inovație!
Conform unui proiect aflat în stadiul de consultare publică, elevii care deranjează sacrosancta activitate de predare vor fi trimiși într-o sală specială unde vor fi supravegheați de un cadru didactic sau de un auxiliar. Activitățile? Oh, nimic nou sub soare: „lectură suplimentară” și „completarea de fișe de lucru”. Sună ca o pedeapsă din secolul trecut, nu-i așa?
Ministerul Educației: Măști de Oxigen pentru Cei Asfixiați de Propriile Cuvinte
Ministerul Educației susține că termenul de „sală de detenție” este folosit eronat în spațiul public și că, de fapt, această măsură are „alt scop”. Interesant, nu? Când nu oferi detalii concrete, totul are „alt scop”. Poate ar trebui să începem să folosim această frază magică în toate aspectele vieții. „Nu am venit la întâlnire, dragă, aveam alt scop”.
Și pentru a adăuga un strop de dramă, nu trebuie să uităm de sindicatele din învățământ care, într-un elan de nostalgie pentru zilele de glorie ale disciplinării stricte, propun nu doar detenția, ci și exmatricularea elevilor, amenzi pentru părinți și luarea în calcul a notei la purtare pentru admiterea la liceu sau BAC. Ah, ce vremuri minunate ne așteaptă!
Concluzie: Între Comedie și Tragedie
În concluzie, propunerea Ministerului Educației de a introduce „sala de detenție” este un amestec între comedie și tragedie. Pe de o parte, avem comedia absurdului, unde termeni arhaici și metode de disciplinare depășite sunt prezentate ca soluții inovatoare. Pe de altă parte, tragedia constă în faptul că aceste măsuri ar putea avea un impact real asupra elevilor și a percepției lor despre educație și autoritate.
Într-o lume ideală, educația ar trebui să fie despre încurajarea curiozității, despre dezvoltarea gândirii critice și despre formarea unor cetățeni responsabili și empatici. Dar, se pare că uneori, suntem mai preocupați de ordinea în clasă decât de binele elevilor. Trist, dar adevărat.
Sursa: Realitatea.net