Nu, nu sunt planuri pentru sãli de detenție în școli.

Salile de „Detenție” în Școli: O Soluție sau o Problemă?

Într-o lume unde educația ar trebui să fie despre iluminare și inspirație, se pare că unele școli sunt mai pregătite să transforme coridoarele în mini-penitenciare. Recent, Ministrul Educației, Ligia Deca, a confirmat că școlile au „opțiunea” de a înființa săli speciale pentru elevii care perturbă orele de curs. Aceasta nu este o obligație, dar este o posibilitate deschisă, în cazul în care există spații și personal disponibil. Aparent, totul este legal și în regulă, conform regulamentului de organizare și funcționare în învățământul preuniversitar.

Pe 25 iunie, un grup de elevi a protestat în fața sediului Ministerului Educației, exprimându-și nemulțumirea față de această prevedere care le-ar putea limita libertatea în mod drastic. Protestatarii au subliniat un aspect crucial: lipsa consultării în redactarea Statului Elevului. Ei bine, cine ar fi crezut că elevii ar putea dori să fie consultați despre propriul lor mediu de învățare? Ce idee revoluționară!

În timp ce unii ar putea argumenta că aceste măsuri sunt necesare pentru a menține ordinea și disciplina, nu putem să ne întrebăm dacă aceasta este cu adevărat cea mai bună metodă de a gestiona comportamentele problematice. Transformarea școlilor într-un fel de arene de detenție nu doar că sună a distopie, dar ar putea avea efecte profund negative asupra psihologiei elevilor. În loc să rezolve problema, aceasta ar putea agrava sentimentele de alienare și resentimente față de sistemul educațional.

Este ironic, nu-i așa? Într-o eră în care vorbim despre educație incluzivă și metode de învățare adaptate nevoilor fiecărui copil, soluțiile propuse par să fie desprinse dintr-un roman al lui Orwell. Poate că ar fi timpul să reconsiderăm aceste „opțiuni” și să ne concentrăm mai mult pe dialog, înțelegere și metode educative care să inspire, nu să intimideze.

Sursa: Realitatea.net