Elevii își pot evalua profesorii din toamnă.

Teatrul Absurdului în Educație: Fișa de Feedback

Ah, ce vremuri trăim! Într-o epocă în care anonimatul este mai de preț decât aurul, elevii români au primit dreptul suprem de a-și evalua profesorii într-un mod cât se poate de secret. Fișa de feedback, un fel de cutie neagră a educației, a fost integrată în Statutul Elevului, promițând o revoluție în evaluarea didactică. Dar, să fim sinceri, cât de eficientă poate fi această măsură într-un sistem educațional care adesea se clatină mai rău decât o barcă în furtună?

Profesorul Riegler și Dansul pe Sârmă

Corneliu Riegler, un profesor de Istorie care pare să fi înțeles cum bate vântul, a salutat această măsură cu brațele deschise. „Anonimatul este perfect,” spune el, cu o doză de optimism care ar face invidios orice politician. Dar, în același timp, Riegler nu poate să nu observe cum această măsură ar putea transforma educația într-un concurs de popularitate, unde profesorii devin mai degrabă entertaineri decât formatori de caractere.

Riscurile Ascunse în Spatele Anonimatului

Și cum să nu te îngrijorezi când elevii, binecuvântați cu puterea anonimatului, ar putea să își exprime afecțiunea pentru dascălii care îi îndopă cu note mari, ignorând poate tocmai esența educației? Riegler subliniază un punct crucial: unii elevi nu înțeleg nici măcar întrebările din chestionare, deci cum ar putea oferi un feedback relevant? Este ca și cum ai da unui copil o carte în chineză și ai aștepta să îți recite poezii din ea.

Un Bal Mascat Educațional

Pe de altă parte, profesorii, speriați de spectrul unui feedback negativ, ar putea să își reducă standardele doar pentru a fi pe placul elevilor. Riegler avertizează: „Un profesor care nu este implicat suficient poate fi pe placul tuturor, dar acest lucru nu este benefic pe termen lung.” Se pare că fișa de feedback, în loc să ridice standardele, ar putea să le coboare, transformând școala într-un loc unde toată lumea este fericită, dar nimeni nu învață cu adevărat ceva.

Concluzia unui Spectacol Tragicomic

În concluzie, fișa de feedback, deși pare o idee strălucită pe hârtie, în practică se poate transforma într-un instrument periculos, care să submineze autoritatea profesorală și să degradeze calitatea educației. Este esențial ca această măsură să fie implementată cu o vigilență extremă, pentru a nu se transforma într-un fiasco educațional. Elevii și profesorii sunt sfătuiți să navigheze cu precauție prin aceste ape tulburi, unde feedback-ul anonim poate fi atât un aliat, cât și un dușman.

Sursa: Realitatea.net