A doua sesiune a Bacalaureatului: Calendarul si regulile

Evaluarea Competențelor: Un Circ al Absurdului Educațional

Într-o lume ideală, evaluarea competențelor ar trebui să fie un proces care să reflecte cu adevărat abilitățile și cunoștințele elevilor. Dar, haideți să fim sinceri, realitatea este departe de acest ideal. În perioada 8-14 august, elevii vor trece prin focul evaluărilor lingvistice și digitale, supravegheați mai ceva ca într-un regim totalitar, cu camere de supraveghere video și audio. Ah, și să nu uităm, nicio urmă de manuale, dicționare sau orice alt ajutor extern. E ca și cum am trimite soldații în luptă fără armament.

Supraveghere Excesivă: Big Brother în Educație

Camere de supraveghere în sălile de examen? Serios? În loc să cultivăm încrederea și integritatea, alegem să tratăm elevii ca pe potențiali infractori. Este aceasta metoda prin care dorim să modelăm viitorul societății noastre? Mai mult, regulile stricte privind interzicerea oricărui material ajutător nu fac decât să adauge un stres inutil în mintea candidaților. Oare nu era suficientă presiunea examenelor?

Un Calendar de Probe ce Ignoră Realitatea Elevilor

Priviți acest maraton de teste: competențe lingvistice în limba română, limba maternă pentru minorități, competențe digitale, și nu în ultimul rând, competențe într-o limbă de circulație internațională. Toate acestea într-o săptămână! Cum rămâne cu timpul pentru reflecție, pentru a digera informațiile, pentru a nu transforma totul într-o cursă obositoare spre niciunde?

Rezultatele: O Reflectare a Inechității?

Rezultatele vor fi exprimate prin stabilirea unui nivel de competență, fără note sau calificative de tip admis/respins. Sună bine pe hârtie, dar cum rămâne cu transparența și cu impactul acestui sistem asupra viitorului academic al elevilor? În plus, primele rezultate vor fi afișate pe 26 august, cu o fereastră strâmtă pentru contestații. Practic, dacă ai ghinionul să nu fii în oraș în acea zi, adio dreptul la contestație!

Concluzie: Un Sistem de Evaluare Defectuos?

În concluzie, acest sistem de evaluare pare să fie mai mult un exercițiu de control și mai puțin unul de apreciere reală a competențelor elevilor. Este timpul să ne întrebăm serios dacă acesta este modul în care dorim să evaluăm generațiile viitoare. Educația ar trebui să fie despre învățare și dezvoltare, nu despre supraveghere excesivă și presiune nerealistă.

Sursa: realitatea.net